fredag 2. desember 2011

Mitt diskstelle og maling av barnerom.........

Her i Bodø er vi i full gang med oppussing av leiligheta til eldstedatter Lea og samboeren Olav. I dag har vi tatt andre strøket på Eline sitt rom. Tror det blir veldig fint når det blir ferdig! Enda har vi en gang og et soverom til å male, men man får ta litt dag for dag?  Kjenner at det er lenge siden jeg har malt, er helt utrent på det praktiske også, famler og søler og styrer på. Noen saftige gloser blir det også, knis! Jaja, sånn går nu dagen her i nord.
Bildet over er fra Annekset. Dette er fra mitt lille "diskstelle", med de nye koppene fra Indiska som jeg er blitt så glad i! Tror jeg skal dra til Nordby når jeg kommer hjem og se om jeg finner flere av disse koppene. Passer perfekt til meg, for de kan bare vaskes for hånd, og jeg har jo ikke oppvaskmaskin!

Jaja, det var litt herfra, kos dere i helga! Selv blir det vel mye jobb for oss her, bare å stå på skal vi bli ferdige til innflyttedato. See ya!

2 kommentarer:

  1. Så koselig annekset blir. Og med malingen får du nok snart dreisen på, tenker jeg:-)
    Når det gjelder synet, har det blitt merkbart dårligere det siste året!! Men nå arvet jeg nettopp et stort forstørrelsesglass med lys. Dette skal henge rundt halsen. Det har to "bein" som støtter seg på brystet/magen:-) Jeg tenkte at det får jeg sikkert bruk for når jeg blir litt mer voksen:-) Men så prøvte jeg det, for de små korsstingene var plutselig blitt så veldig små.... Og da var det gjort. På simsallabim ble jeg helt avhengig av det:-) Kan tenke meg at Claes Olsen selger slike.
    Lykke til med malingsarbeidet! Og ha en fin helg:-)

    SvarSlett
  2. Hei igjen Hjørdis, jo jeg kan huske at ho mamma hadde noen sånn forstørrelsesglass, det har jeg ikke tenkt på, at jeg kan kjøpe meg et sånt et! Fikk så lyst til å begynne å brodere igjen da jeg så bildene fra innlegget ditt! Gleder meg til å prøve, sikkert 15 år siden sist jeg har brodert! :) Ha en fin lørdag!

    Hilsen Lene

    SvarSlett